Helyettesítheti a közösségi média profil a saját honlapot?

Az online jelenlét manapság már szinte nélkülözhetetlen a cégek számára. A közösségi média oldalak nagy jelentőséggel bírnak, de vajon ez elegendő? Helyettesítheti a honlapot?

Az online jelenlét fontossága
Ahogyan az internet használata a fogyasztók oldaláról nézve egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapokban, úgy a vállalkozások számára még fontosabb, hiszen így tudják megteremteni a lehetőségét annak, hogy megtalálják őket a fogyasztók. Felmerülhet azonban bennünk a kérdés, hogy milyen formában jelenjünk meg online? Elég egy közösségi média profil, vagy saját weboldalra van szükség?Tekintsük át a platformok jellemzőit!


Közösségi média
Amennyiben közösségi média oldalakról van szó, Magyarországon eszünkbe juthat a Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Pinterest vagy a LinkedIn is. Nálunk talán a Facebook a legjelentősebb, így inkább ezt vesszük alapul, de a jellemzők nagy része igaz a többi platformra is. Nagy népszerűségnek örvendnek ezek az oldalak, már nem csupán a fiatalabb generáció körében. A kicsiktől a nagyokig egyre többen használják, ahogyan a vállalkozások is. Ez a céges megjelenés talán egyik legegyszerűbb formája, és mi tagadás, az egyik legfontosabb is. Manapság már számos funkciót használhatunk a Facebookon, nem csupán fotók megosztására és bejegyzések írására van lehetőség. Blogot vezethetünk, adhatunk fel álláshirdetést, oszthatunk meg videókat, létrehozhatunk szavazásokat, valamint számos hirdetési típust is igénybe vehetünk. Azonban a profilunk nem a saját kezünkben van, hanem a Facebook tulajdona. Mindez azt jelenti, hogy bármikor változhatnak a feltételek, vagy ha valaki-akár jogosan, akár rossz szándékból-jelenti az oldalunkat, legrosszabb esetben le is törölhetik és kárba vész az addig befektetett munkánk. Sőt tulajdonképpen a céges megjelenésünk is kötött, csupán a stílusunkkal vagy hangvételünkkel lehetünk egyediek. A profil- és borítóképünk változtatásán, valamint a bemutatkozásunk szövegén kívül nincs túl sok lehetőségünk a személyre szabásra.
 
Weboldal
Gyakran halljuk, hogy minden vállalkozásnak szüksége van honlapra. De miért nem elegendő egy folyamatosan frissített üzleti Facebook oldal? A közösségi média profilokkal ellentétben a weboldal a saját tulajdonunk, melyet nem fenyeget az eltűnés veszélye, ha megbízható tárhely szolgáltatót választunk. Teljes mértékben személyre, azaz cégre tudjuk szabni az oldalt az elrendezésen és felépítésen keresztül, a szövegezésen át egészen a design elemekig. Különféle bővítményekkel pedig szinte csak a képzeletünk szabhat határt annak, hogy a weboldalunkon mi és hogyan jeleníthető meg. Ráadásul kedvünk szerint rendezhetjük az anyagokat, strukturálhatjuk a cikkeket, tehát külön menüpontok alatt találhatják meg a látogatók az őket érdeklő információkat, nem kell egyesével keresgélni a számos bejegyzés között, mint Facebookon. Nem beszélve arról, hogy ha a fogyasztók megoldást akarnak találni egy problémájukra, akkor nagy valószínűséggel a keresőbe fogják beírni és az ott megjelenő honlapok közül válogatnak, nem pedig Facebookon teszik ugyanezt. Számos előnye van tehát a közösségi média oldalaknak és a saját weboldalnak is, azonban fontos tisztázni, hogy ezek nem helyettesítik, csupán kiegészítik egymást. Más célra használhatók és talán más célközönséget is érhetünk el velük. Érdemes a cég online marketing stratégiájában mindkettőnek helyet adni és ügyesen alkalmazni. Amennyiben Önnek is van vállalkozása, viszont még nem rendelkezik közösségi média profillal, valamint saját honlappal, akkor itt az ideje létrehozni egy üzleti Facebook oldalt és készíteni egy weboldalt! Utóbbihoz egy domain névre és egy webtárhelyre lesz szükség, majd kezdheti is saját kezűleg a honlap elkészítését, vagy bízhatja profikra a feladatot.

Forrás: webradio.hu